fredag 29 maj 2015

Om att resa i sportens namn

Jag älskar att resa och många med mig. Det spelar faktiskt ingen roll vart jag reser eller varför. Jag älskar att lära känna nya människor, se platser jag aldrig sett och känna nya dofter och smaker. Genom mina föreläsningar har jag turen att resa ganska mycket och jag har träffat otroligt många människor! De flesta resorna gör jag dock ensam. Jag har vänner som reser för sportens skull och det verkar också vara roligt.

 
Himlen från ett flygplansfönster - privat bild

En vän till mig spelar i ett italienskt handbollslag. Hon ser verkligen fram emot en resa hon ska göra för att tävla i Nice i oktober. I Italien är det väldigt populärt med fotboll och många reser för att spela borta, oavsett vilken serie man spelar i. Jag har lärt känna människor som rest för att tävla i karate och simning. Härligt!!!


Min kära vän Stefania som reser runt och spelar handboll

Golf är också någonting som verkar givande. För dig som spelar golf vore det kanske värt att tänka på att boka en resa till ett land som Spanien, Irland, Marocko eller Abu Dhabi? Eller - varför inte komma hit till Italien? På sajten http://qualitours.se/ ser jag att det finns möjlighet att boka en golfsemester på flera olika platser i landet, bland annat alldeles i närheten av mitt hem! I Parco dei Medici i Rom finns en härlig golfbana med 27 hål och hotell alldeles vid banan! Det är enkelt att ta sig in till centrum där det finns massor av konst och historia, men det går också alldeles utmärkt att ta sig till havet!


Bild: flickr.com Ray Jonca


Att resa i grupp är nog härligt. Jag har inte gjort det sedan jag kom till Italien på skolresa, men det är någonting jag ska börja fundera över. 


Inga kommentarer: